måndag 17 september 2012

Recension - Cetaphil Gentle Skin Cleanser

Brukar ni gå på hajpade produkter? Sånt kan göra mig nyfiken, jag går såklart inte på allt, men om en produkt verkar passa mig och priset dessutom är det rätta så får jag svårt att låta bli.

I flera år har jag läst om den här ansiktstvätten från Cetaphil i den amerikanska skönhetstidningen Allure. Produkten har vunnit ett flertal priset och kändisarna hyllar den. När jag hittade den på Feeluniques hemsida för under en hundralapp så slog jag till. Det är en rätt så rejäl pumpflaska på 236 ml så den är billig!

Innehållet är vitt, ganska tunnflytande och produkten är tvålfri och oparfymerad (totalt doftlös) . Den löddrar litegrann, men inte mycket. Jag tycker den tar bort smink bra, men har jag använt ögonpenna och mycket mascara så får jag gå efter med ögonsminkremover. Jag upplever inte att den torkar ut huden. Den känns ganska klinisk, ni vet som apoteksprodukter kan göra. Jag tycker att den är ett fynd till det priset. Tror den kan funka bra till ömtålig bebishud som tvål. Letar ni efter en prisvärd mild produkt så slå till för sjutton!

Ninni ger betyget: 4 (hade den haft lite lyxfaktor så hade betyget blivit en femma).

4 kommentarer:

Minerva sa...

Det låter mycket intressant! Hypen har gått mig förbi helt o. hållet!

Lotta sa...

Provade denna för väldigt många år sedan i USA, men jag gillade den faktiskt inte. Den brände i huden på mig, varför vet jag inte. Hade den varit lätt tillgänglig hade jag velat prova igen, för min hud kan ju ha ändrat sig? Visst blir man nyfiken när så många skriver om den och lovordar den!

Ninni sa...

Den är ju världens mildaste!

Anonym sa...

That is a great tip ρаrticulaгly to those fresh to the blogosphere.
Briеf but very acсurate information… Τhanks for ѕhаring this onе.
A must read article!

My webpage; garden center signs