lördag 17 november 2012

Recensioner - LR's Aloe vera-produkter

Minns ni att jag fick hem produkter från LR's Aloe vera-serie för en tid sedan? Här hittar ni inlägget med lite mer info om bl a aloevera-procentsatser mm. Jag har nu hunnit testa produkterna ordentligt och är redo för utlåtande.

Jag börjar med deodoranten, den kommer i en praktisk plastförpackning med rullkula. Doften är mild och rätt så svag. Jag tycker att denna lätt kan mäta sig med de favoritdeos jag har (Sanex, Vichy och Biotherm). Den är faktiskt precis lika bra! Jag håller mig torr och luktfri utan problem i en dag. Det enda jag saknar är lyxfaktor. Men eftersom priset är relativt lågt också (79:-) så kan det bara bli bra betyg.

Ninni ger deon betyget: 4,5

Sen har vi läppceratet. Även den här produkten doftar svagt och fräscht. Jag blir lite påmind om de cerat jag använde på 80- och 90-talet som hette Nueva och Labello. Jag tycker detta är en bra vardagsprodukt och den bor i min handväska och används i stort sett varje dag. Även här saknas lyxfaktor, och priset är en smula högt (69:- att jämföras med t ex Burts Bees som ligger lägre men är lika bra). Dock vet jag att det var erbjudande på denna i förra månaden och att man då fick 2 för 89:- och det är ju bra. Kanske återkommer det erbjudandet?

Ninni ger läppceratet betyget: 3,5 (ett något lägre pris hade gett en fyra)

Nu vidare till Soft Skin cream. Samma goda svaga doft och underbar konsistens. Jag använder denna som handkräm och upplever att den sjunker in snabbt och återfuktar fint utan att vara för fet. Den här och deon är favoriterna! Den känns mjuk och härligt vårdande. 119:- för 100 ml är ett bra pris!

Ninni ger Soft Skin cream betyget: 4,5 (endast avsaknad av lyxkänsla gör att det inte blir full pott)

Jag fick även småprover på dag- och natt-kräm. Jag tänker inte betygssätta dessa för då tycker jag man behöver testa sådana produkter en längre period. Men jag kan berätta att de kändes bra på huden och doftade lika gott som de andra produkterna. Jag tycker ni ska testa LR's Aloe vera-serie för det är bra grejor! Var hittar ni produkter då? Jo, i Linda's shop som ni finner här.

1 kommentar:

Lo sa...

Vi har exakt samma favoritdeos du och jag; Sanex, Vichy och Biotherm. Måste därför testa även denna! :-)