lördag 18 maj 2013

Recension - Pür Minerals Big Blink mascara

När Kraft cosmetics hade sitt event i Borås tidigare i år så fick jag den här mascaran med mig hem. Den innehåller den mycket populära arganoljan. Jag har testat den under en period nu och är redo för recension. Första intrycket var att hylsan påminner om Benefits produkter. Inte negativt eftersom jag gillar Benefit. Innan jag började testa denna så hade jag läst flera recensioner om mascaran, kanske dumt att göra innan, men så var det. Samtliga tjejer som skrev om denna hyllar den. Vad tycker jag då?
Jag kan lika gärna berätta på en gång att jag gillar den skarpt! Kolla bara vilken volym den ger! Från att ha fransar som inte syns till vavavoom på ett enda lager. Borsten är verkligen kladdig så man får vara lite försiktig så man inte målar brevid, jag har fått städa med tops rätt mycket men det är det verkligen värt med den här volymen.
Som ni ser är det en rätt så rejäl borste, inte jättebamsig, men rejäl. Den är väldigt böjlig som ni ser på bilden nedan. Jag trodde den var på väg att gå av när jag skulle ha ned den i hylsan efter första användningen, men den är sådan. Varför vet jag inte riktigt för jag tycker inte det märks när jag målar. Mascaran kan smula en liten gnutta efter en hel dag, men absolut inte så det stör, jag tycker den sitter riktigt bra.
Ninni ger betyget: 4,5 detta är nämligen en riktig favorit!

Pür Minerals Big Blink mascara kan ni köpa hos t ex Hudoteket och hos Eleven där den kostar 255:-.

Obs, Eleven har, t o m söndag 19 maj, 11% rabatt med koden PINGST13, så passa på nu om det är något du behöver!

Inga kommentarer: