måndag 3 oktober 2016

Julen hos Lush

I lördags morse var jag inbjuden till Lush för att kolla på nyheterna som precis lanserats. Jag blev mycket väl mottagen av Mary och hennes kollegor på Fredsgatan här i Göteborg.
Snow Fairy är en återkommande duschkräm, den har jag sett förut, men inte provat. Den doftar godis.

Ett berg av tvålar, man skulle nog kunna tvätta halva Sveriges befolkning... det påminner mig om en ostdisk.
Mary framför tvålen Santa's Postbox, en ganska rejäl tvålbit om ni frågar mig...
Den här tvålen är lika stor den och heter Snowcastle. Jag tycker det är synd att man måste skära i dessa för att göra småtvålar för de är som små konstverk.

Den här tvålen heter Baked Alaska, jag föll pladask för den så jag köpte med mig en bit av den hem.
Mary skar upp den medan jag tittade på. Den var alldeles färsk då de hade fått leverans precis.
Såhär ser den ut inuti, den doftar supergott av grapefrukt och citronmyrten.

Såhär fin blev den sedan på vårt handfat. Hela familjen gillar den och det känns i hela badrummet att vi har en ny tvål. Det doftar rent och friskt.

  Här ser ni badbomben Lord of Misrule i flera stadier:
Först blir det grönt och vitt....
Sen blandas rosa in i bilden...
 För att ta över mer och mer.
Lord of Misrule finns även i duschkräm, den doftar patchouli, peppar och vanilj.

För barn finms det bl a badskum på pinne. Denna heter Santasaurus och är alltså i form av en dinosaurie. Man håller den under badkarskranen och så blir det skum. Den räcker till flera användningar.
 Skummet blir flerfärgat.

Detta är en leklera som finns i flera varianter. I varje förpackning finns lera i flera färger som man kan leka med som man vill. När man är färdig kan man ha den i badet eller som tvål. Säkert väldigt uppskattat av barnen.
Vi fick välja två produkter från julkollektionen och jag valde Bubbly som är en duschkräm som doftar heeeelt ljuvligt av apelsin samt Snow Fairy som ju doftar godis. Sen köpte jag en burk Christingle som är en pepparmintsdoftande in-shower-bodylotion som ska vara kylande. Jag tänker ta med mig den när vi åker till Mexiko över jul- och nyår. Tänk er att slippa smörja in kroppen när det är 30 grader varmt utan istället göra det i duschen med något kylande! Perfekt.

Det kommer fler nyheter än de jag visat i detta inlägg, ni finner dem på Lush hemsida här. Man kan både handla i butik och på webben.

Inga kommentarer: