söndag 16 oktober 2016

La Mer - The Soft Fluid Long Wear Foundation


La Mer är ett av de lyxigaste märken jag provat. Jag fullkomlig älskar deras ansiktsolja och ögonserumet i droppform. Nu har de kommit med en ny serie produkter. I ett pressutskick har jag fått hem The Soft Fluid Long Wear Foundation och den tillhörande borsten The Foundation Brush.

Denna foundation har jag hört mycket gott om, inte minst från Tati som är en av mina favorit-You Tubers. Därför klappade mitt hjärta lite extra när jag öppnade paketet.

Flaskan är mycket lyxig och ligger skönt i handen. Jag gillar givetvis att den har pump.
Tyvärr är nyansen väldigt mycket för ljus för mig, jag ligger någonstans i mitten av de flesta foundation-färgskalor och detta är en väldigt ljus nyans som heter Porcelain. Men jag tänker inte ge mig här. Jag tänker införskaffa sådana där droppar som man kan göra sin foundation mörkare av för den här vill jag verkligen prova! Dropparna ska inte påverka konsistensen alls, de finns från lite olika märken. Konsistenen är tunn, men ordentligt pigmenterad. Doften är nästintill obefintlig, men lite åt russinhållet.
Ni ser att det inte finns en möjlighet för mig att denna nyans kan funka i nuläget. Jag får återkomma när jag införskaffat dropparna. 
The Foundation Brush är mjuk, men har ändå en viss styvhet, vilket gör att den jämnar ut foundation bra. Borsten kommer med ett skydd i mjukplast som ni ser. Om man jämför denna borste med t ex en billig borste från eBay så har denna en helt annan tyngd, det gör att den känns mycket lyxigare.

Följande produkter finns i den nya serien från La Mer (de två första är de jag just visat er):

  • The Soft Fluid Foundation Spf 20 (895:-)
  • The Foundation Brush (520:-)
  • The Concealer, detta är ett stift (560:-)
  • The Powder, löspuder (700:-)
  • The Powder Brush (560:-)
Det går ju inte att komma ifrån att detta är dyra produkter, men ack så lyxiga. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa löspudret för ett sådant räcker för mig i evigheter. 



3 kommentarer:

Minerva sa...

Ser verkligen fram emot vad du tycker om denna!

Anonym sa...

Så underbart lyxigt!/C

kerstin sa...

Vilken härlig lyx!