torsdag 19 januari 2017

Daisy Beauty Expo 2017

Det allra roligaste skönhetseventet på hela året är självklart Daisy Beauty Expo. Jag älskar att gå på skönhetsevent och i år fanns hela 35 märken representerade på ett och samma ställe. Kan det bli bättre? Kicki och hennes goa medarbetare på tidningen Daisy Beauty hade för tredje året i rad lyckats förträffligt. Denna gången hade de dessutom delat upp eventet i två dagar. På fredagseftermiddagen var det föreläsningar och på lördagen var det skönhetsmässa. Det gjorde att jag hann titta mer ordentligt på mässan utan att behöva springa ifrån på föreläsningar. Man vill ju inte missa något - eller hur! Här är ett axplock av det jag fick se:
LÓreal presenterade en mängd nyheter. Allt från rengöringar för ansiktet i massa varianter, ny hårvård och även en massa makeup. Jag kommer att skriva mer om dessa nyheter då jag fick en hel påse arbetsprover med hem.
Make up-gurun Tomas Lenneryd som jobbar för Max Factor gav mig en egen lektion i hur man lägger foundation och  concealer under ögonen. Vi pratade en lång stund om detta. Tricket är bl a att titta uppåt. Snacka om att den mannen är noga när han lägger foundation, önskar bara att jag hade tid att dona så länge i badrummet på mornarna... ack denna tidsbrist man ständigt lider av.
Fiorella Geraci är frisör och jobbade på expot för Revlon Professional. Hon trollade med mitt hår och lyckades fixa värsta Hollywoodlockarna med endast en fön och en hårborste.
Fotoljuset var inte det bästa, men kolla ovan - jag önskar jag kunde åstadkomma detta själv. Får nog öva tusen timmar.... har aldrig varit så snygg i håret förut! Kolla volymen, lockarna, glansen.... åh!
Yves Rocher är ett märke jag använt i nästan 30 år till och från. De har inte varit med på Expot tidigare, men i år hade de ett stort rum dekorerat med massa blommor och produkter. Så himla fint! Jag fick min hud mätt (fick godkänt!) och så fick jag med mig hudvård som passar mig hem. Den kommer snart i bloggen!
L'Oreal presenterade som sagt massa nytt och de hade ett stort och fint rum som de hade gjort om till en lägenhet. Bl a så stod detta härliga badkar där, frågade om jag kunde få det som pressprov, men lyckades inte släpa hem det till Göteborg, haha.

Tack återigen till Kicki, Sam, Krizz och Jasmine, Lundqvist & Lindqvist  samt alla utställare för ett härligt event. Maten var god, allt var superintressant. Det var underbart kul att få träffa alla goa bloggkollegor och få vara ordentligt skönhetsnördig. Jag hade gärna pratat mer med alla, men när mässan var slut så var även jag det så jag orkade inte ens vara med på den efterföljande after-worken utan åkte hem till mina föräldrar och sov i hela tretton timmar!!! Jo, jag var lite jetlaggad sedan semestern också och led verkligen av sömnbrist.

1 kommentar:

Kerstin sa...

Wow så fint ditt hår blev!