fredag 17 februari 2017

Nytt från Palina


Svenska Palina hade ett rum på Daisy Beauty Expo i januari. Vad jag vet så har de tidigare satsat enbart på makeup inom mineralsegmentet. Nu kommer de även med hudvård. Jag fick med mig följande hem för test:

  • Amazing Beauty Mask (895:-/50ml), en lyxig ansiktsmask som kan användas av alla hudtyper, men är främst till för torr och åldrad hy. Innehåller E-vitamin som skyddar huden mot fria radikaler samt edelweissextrakt som har en hög antioxidanthalt. Den senare ska motverka irritationer bl a. 
  • 24Seven Smoothie Cream (595:-/50ml), en närande kräm med långvarig fukteffekt. Innehåller E-vitamin och återfuktande jojobaolja.
  • Drama Queen Volumizing Mascara (265:-), ska ge maximal volym åt fransarna samt glans. Separarera fransarna och bygger volym utan klumpar.
Jag återkommer längre fram med information om vad jag tycker om dessa, jag tycker att de verkar väldigt intressanta. Väldigt snygga och praktiska tuber på hudvårdsprodukterna och så gillar jag såklart att det är ett svenskt märke även om det tillverkas i Italien.




Inga kommentarer: