lördag 11 februari 2017

pH Formula - Vita C 24 hour cream

Den här 24-timmarskrämen som heter Vita C 24 hour cream har jag använt nu i några veckor. Jag har aldrig testat märket pH Formula tidigare. Det är ett salongsmärke som inte verkar säljas på nätet. Jag har fått min tub som pressprov, vilket som vanligt inte påverkar min åsikt.

Såhär beskrivs krämen:
C-vitamin är bra för att förhindra ålderstecken och pigmentsförändringar. Denna kräm är utvecklad med högkoncenterad C-vitamin och ger fukt 24 timmar om dygnet.  Krämen innehåller också 2% magnesiumaskorbylfosfat (långt ord...)  som är fuktgivande. Den innehåller även druvkärnolja.

Krämen ska passa all hudtyper och alla åldrar.

Vad tycker jag då? 
Det här är en skön kräm. Den är oparfymerad och inte så fet och nu på vintern behöver jag grunda med en ansiktsolja på kinderna för att inte bli fnasig, vilket jag ändå gillar att göra. Sommartid skulle jag nog klara mig med bara denna. Jag har inte märkt några speciella effekter på min hud och jag tycker jag ser rätt glåmig och lite grå ut i huden just nu tyvärr. Egentligen är det lite orättvist mot den här krämen att jag använt den nu efter nyår. Anledningen är att jag hade en del solbränna när jag kom hem från Mexiko i januari och såklart ser jag glåmigare ut när den bleknade. Då kan det ju vara svårt att se resultat. Jag har dock inte fått någon form av reaktion. Kartongen som tuben kom i känns lyxig, tuben är praktisk men inte så lyxig.

Prisuppgifter har jag tyvärr inga men jag misstänker att märket inte ligger i budgetsegmentet då den endast säljs på hudvårdssalonger, tuben rymmer 50 ml.



Inga kommentarer: