söndag 12 februari 2017

Tio tomma

Sedan jag kom hem med en massa spännande skönhetsprodukter från Daisy Beauty Expo i januari så har jag gjort en stor rensning härhemma. Jag fick helt enkelt inte plats med så mycket saker då vi bor trångt. Jag har gett bort en massa saker som inte användes, kastat sånt som blivit gammalt och använt upp en del slattar. Visst är det befriande att rensa? 

  • Bioline Primaluce mask, är ljuvlig! Doften, känslan, jag allt! Dock har jag blivit en smula lat på sistone nu när sheet-maskerna har kommit. De är så himla enkla att bara ta bort utan att behöva skölja efteråt. Jag skulle vilja ha en Primaluce i ark-form. 
  • Matis Instant filler har jag använt för att punktmarkera rynkor på halsen och på argrynkan mellan ögonbrynen mm. Jag inbillar mig att den faktiskt gjorde lite nytta. 
  • Paulas Choice Intensive Wrinkle-Repair Retinol Serum kändes lite som en ansiktsolja. Jag har använt detta serum på natten. Min flaska var inte så stor, bara 7 ml så den räckte inte så länge. Fick den i Skincity-kalendern förra julen om jag minns rätt. 
  • Mario Badescu Drying Lotion, denna används främst av min ena son faktiskt. Han duttar den på sina finnar, vilket gör att de försvinner fortare. Jag har använt denna massa gånger också och gillar den så mycket att jag beställt en ny flaska som är på väg från Eleven till mig och sonen. Bra när man kan dela!
  • Clinique Turnaround Revitalizing serum, jag älskar Cliniques olika serum. Många av dem har den här lite kliniska känslan som är svår att förklara och de sjunker in fort.   


  • Palmer's Cocoa Butter lipbalm, kul förpackning och skön känsla på läpparna. Dock är doften alldeles för kvalmig och jag avskyr den så jag kan bara inte använda detta läppbalsam. Så jädra synd! Hade velat ha en svagare doft för jag gillar kokos, men denna doft var hemsk märkligt nog.
  • Rituals Ginkgo's Secret handkräm, detta är en av mina favoritserier av Rituals produkter för den doftar så gott. Den här handkrämen var rätt så fet och go och har bott på soffbordet i vardagsrummet där jag använt den flitigt under tevetittandet.
  • Yves Rocher nagellacksremover i pullburk. Doften på denna är hemsk, jag klarar den inte! Använde den några gånger och mådde illa varje gång. Varför kan jag undra, andra märken fixar ju att göra bra pullburkar utan att man måste vädra hela hemmet efter användning. 
  • Catrice Eyeliner Pen Waterproof, jättebra eyelinerpenna i tusch-variant till superpris. Har använt denna jättemycket, men nu började den torka och jag har flera andra pennor på lager. När kommer Catrice till Sverige och kommer de i så fall att hålla lika bra priser som i Tyskland?
  • Kiko Endless Sky Volume Effekt Mascara. Denna köpte jag i Milano förra våren, den tillhörde sommarkollektionen som då precis hade lanserats om jag minns rätt. Den blev liggande några månader innan jag öppnade den och det räckte tydligen för att den skulle bli torr som fnöske och helt oanvändbar. Jag gav den ett par chanser och droppade även i lite linsvätska i den, men den var bortom räddning så jag har ingen aning om ifall den var bra när den var färsk. Hylsan är ju snygg iaf. 

Såhär ser Palmer's läppbalsamet ut, lite rolig förpackning. Man vänder liksom stiftet uppochned när man öppnar.
Den här gången hade jag bara använt en sheetmask sedan förra tio tomma-inlägget. Den här gillade jag inte alls. Anledningen var att den inte sjönk in i huden när jag hade tagit bort den. Jag var kladdig i flera timmar, nån sorts klibbig yta som dröjde sig kvar. Annars gillar jag ju hyaluronsyra...

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Tack för tipset om Mario Badesco!

Ninni sa...

Den är suverän! :-)