tisdag 25 april 2017

Wet'n Wild - Maxfanatic Cat Eye Mascara

Jag gillar verkligen L*Oreals mascara False Lash Wings. Den ger en superfin volym och sitter jättebra. Borsten är lite speciellt utformad och jag tycker den funkar jättebra att måla med. Eftersom jag gillade den mascaran så tänkte jag att den här mascaran från Wet'n Wild kunde vara ett alternativ. Den har nämligen en nästan likadan borste. Det var fel tänkt.
Förpackningen är rätt fin, platt på ena sidan vilket gör att den inte rullar iväg. Borsten är som ni ser ungefär likadan eller identisk med L'Oreal-mascaran.

Problemet med denna är att det inte följer med särskilt mycket mascara upp från hylsan. Vill man ha volym så funkar det ju inte med pyttelite mascara på borsten. Jag gillar att blaffa på rejält så det blir många dopp i hylsan och många lager, Den separerar helt okej dock på första lagret, men det blir ändå rätt klumpigt då jag får applicera flera gånger. Tyvärr sitter mascaran inte heller på plats, framåt eftermiddagen har jag mörka mascaraskuggor under ögonen trots att jag bara jobbat på kontoret.
Jag tror jag köpte min mascara i Spanien, men den finns bl a på Lyko för bara 79:-, rätt mycket billigare än L'Oreals variant alltså då den kostar 179:-. Jag skulle ändå satsa på L'Oreal-varianten men kanske passa på när den är nedsatt för de har ofta erbjudanden bl a på H&M och Åhléns mm.

6 kommentarer:

Lotta L sa...

Tack för varningen! Jag gillar att testa nya mascaror (och vem gör inte det) men nu är jag på jakt efter en ny till dottern. Hon sminkar sig inte så mycket (mest ögonbryn) men hon behöver en ny mascara. Och eftersom hon inte alltid använder den vill jag inte köpa nån svindyr som bara ligger sen. Funderar på Max Factor Clump Defy.
Mitt senaste bottennapp är Lumene, nån blå hylsa jag köpte på extrapris på Åhléns. Den bara klibbade ihop fransarna på nåt vis. Gillar inte Lumenes mascaror längre. Dom senaste jag köpt har jag blivit väldigt besviken på.

Ninni sa...

Alltså jag gillar ju L'Oreals false lash wings skarpt, rekommenderar den om man vill ha en mascara till hyfsat pris som är lätt att hitta i handeln.

Fröken Frodig sa...

Provade också denna och gillade inte! När det kommer till budgetmascara så gillar jag Claudias varianter i svart hylsa med rosa text. Den med grön text är helt ok också. Finns på ICA för 59 pix!

Ninni sa...

Bra tips, tack! 😀

Magdalena sa...

Vad tråkigt att du inte var nöjd med vår mascara. Om du vill ha mycket volym skulle jag rekommendera vår Max Volume Plus mascara:)
Ha en fin dag!
/Magdalena, wet n wild

Ninni sa...

Tack för tips Magdalena!